Освітній компонент «Сучасні технології програмування та методика їх вивчення у закладах ЗСО» базується на методичних засадах комп’ютерно орієнтованого навчання та використовує для обґрунтування доктрин методики викладання програмування уявлення сучасної когнітивної (пізнавальної) психології. Еволюція знань розглядається через призму формування відповідної ієрархічної структури знань. Механізми мислення, що обговорюються у методичних прийомах викладання програмування, представляються в термінах формальної логіки (аналіз, синтез, індукція, дедукція) та консолідуються у вигляді абстрактно-логічного, причинно-наслідкового, критичного, матеріалістичного способу мислення. Методичні підходи розв’язку задач подаються з врахуванням класичних методів розробки програмних продуктів, а саме таких як: низхідний покроковий метод деталізації алгоритму та поблоковий висхідний метод реалізації програмних фрагментів.