Серед багатьох напрямків національної музичної культури хоровий
спів є найбільш доступною формою музично-естетичного виховання в
сучасній школі, важливим засобом формування загальної культури і
духовності школярів. У цьому зв’язку важливого значення набуває
професійна підготока вчителя музичного мистецтва – керівника хорового колективу, якість якої залежить від сформованості цілісного комплексу теоретичних знань, практичних навичок техніки диригування й управління хоровим колективом. Реалізацію комплексного підходу до диригентськохорової підготовки майбутніх учителів закладів загальної середньої та
позашкільної освіти забезпечує «Хормейстерська підготовка», яка
складається з двох форм практичної роботи: індивідуальної – «Диригування» і групової - «Хоровий клас і практикум роботи з хором».
Освітній компонент «Хормейстерська підготовка» є обов’язковим у
структурі освітньої програми здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти спеціальності 014 Середня освіта (Музичне мистецтво), який вивчається протягом 3-4 курсів в обсязі 18 кредитів. Освітній компонент «Хормейстерска підготовка» забезпечує інтеграцію і цілісність формування фундаментальних знань з теорії, методики і практики роботи з хором, навичок диригування та їх удосконалення у процесі керівництва навчальним хоровим колективом.
Індивідуальна практична робота з формуванн практичних мануальних
навичок проводиться у класі «Диригування» і передбачає виконання різних видів навчальної діяльності: засвоєння схем тактування складних і перемінних розмірів; прослуховування й аналіз хорових творів у аудіо- та відео-форматах (з використанням цифрових засобів навчання); аналіз та інтерпретація хорових творів; інструментальне відтворення хорових
партитур; спів хорових партій; диригування хорових творів для однорідних і мішаних хорів a’cappella та із супроводом; виконання пісень шкільного репертуару під власний акомпанемент.
Важливим в опануванні курсу «Хоровий клас і практикум роботи з
хором» є оволодіння вокально-хоровими навичками, уміннями
хормейстерської роботи з навчальним хором кафедри, розучування хорових творів, практичної роботи з хором й концертного виконання.