Навчальна дисципліна «Самообслуговування та соціально-побутове орієнтування осіб з інвалідністю» читається для студентів 4 курсу напряму підготовки «Соціальна робота» і є дисципліною вільного вибору студента. Предметом вивчення курсу є аналіз можливостей соціальної роботи з людьми, що мають фізичні і (або) психічні обмеження та шляхів підвищення їх здатності до самообслуговування і орієнтування у просторі (як у побуті, так і у відкритому соціальному середовищі).

 Навчальний курс «Самообслуговування та соціально-побутове орієнтування осіб з інвалідністю» тісно пов'язаний із дисциплінами «Основи інклюзивної освіти», «Методи соціальної роботи», «Соціальна робота з різними групами клієнтів», «Технології соціальної роботи», «Практикум соціальної роботи» та багатьма іншими, що дозволяє сформувати в студентів цілісне уявлення про специфіку соціальної підтримки осіб з інвалідністю.

Навчальна дисципліна «Самообслуговування та соціально-побутове орієнтування осіб з інвалідністю» входить до циклу дисциплін професійної підготовки майбутніх соціальних працівників.

Програма вивчення навчальної дисципліни «Самообслуговування та соціально-побутове орієнтування осіб з інвалідністю» складена відповідно до освітньо-професійної програми першого бакалаврського рівня вищої освіти спеціальності 231 Соціальна робота.

Навчальний курс «Самообслуговування та соціально-побутове орієнтування осіб з інвалідністю» читається для студентів ІECTS. Після вивчення даного курсу студенти у 8 семестрі складають залік.

Мета навчальної дисципліни «Самообслуговування та соціально-побутове орієнтування осіб з інвалідністю» - ознайомлення студентів з особливостями підготовки вищеозначеної категорії населення до самостійного життя, організації власного побуту шляхом надання необхідної інформації, формування у них відповідних практичних умінь, а також  навичок життєвої й соціальної компетентності: виконання норм і правил культурної поведінки в суспільстві, родині,  вирішення життєво необхідних побутових завдань (догляд за житлом та одягом, харчування, лікування, орієнтування у відкритому соціальному середовищі тощо).

Завдання:

-          ознайомити студентів з основними соціально-психологічними та побутовими проблемами людей з обмеженими функціональними можливостями та членів їх сімей;

-          розкрити етичні та моральні аспекти особистості соціального педагога соціального працівника в роботі з людьми з інвалідністю;

-          вивчити методи корекційно-реабілітаційної роботи з особами з інвалідністю;

-          виробити навички взаємодії та допомоги особам з інвалідністю.