В умовах формування ринкових відносин, конкурентного ринку істотно підвищується роль комерційної діяльності в забезпеченні ефективної роботи суб'єктів господарювання. Комерційна діяльність розглядається не тільки як процес виконання торгово-організаційних операцій, які обслуговують учинення актів купівлі-продажу, а й як найважливіша функція організації торгівлі, що істотно впливає на кінцеві результати роботи. У сучасних умовах уже недостатньо чітко виконувати розпорядження, інструкції, володіти технологією виконання комерційних операцій, знати теорію і досвід роботи комерційних організацій. Минулі успіхи і навички виконання комерційних операцій ще не гарантують успіх у майбутньому. Теорію і накопичений досвід фахівці комерційних служб повинні творчо осмислити й адаптувати до конкретних ринкових умов. У цьому полягає особливість і складність комерційної діяльності в нових умовах.