Анотація дисципліни (призначення навчальної дисципліни).
Підприємництво в аграрних формуваннях є інтегрованою дисципліною, яка узагальнює теоретичні знання та практичні вміння щодо процесів та методів організації та ведення підприємницької діяльності в агроформуваннях як важливої частки господарської діяльності в Україні.
Мета навчальної дисципліни: надати майбутнім фахівцям знання про методологію підприємництва в агробізнесі, розробку і реалізацію підприємництва в агроформуваннях, способи та засоби реалізації підприємницьких проектів в аграрній сфері і механізм управління ними.
Завдання – вивчення теорії і практики організації аграрного бізнесу; набуття навичок аналізу процесів, що відбуваються у роботі аграрних підприємств; ознайомлення студентів з теоретичними засадами організації аграрного бізнесу; оволодіти знаннями про сучасний стан та перспективи розвитку підприємницької діяльності в аграрних формуваннях в Україні та регіонах світу. Вивчення дисципліни забезпечує формування у фахівців знань та навичок прийняття економічних рішень в сфері агробізнесу.
Пререквізити. Дисципліни, що містять знання, уміння й навички, необхідні для освоєння досліджуваної дисципліни: базові знання з менеджменту, економіки підприємства, мікроекономіки, макроекономіки, фінансів, предметів «Агрохімія», «Ґрунтознавство», «Землеробство», «Система добрив», «Агрохімсервіс», «Управління ґрунтовими режимами».
Результати навчання
Вивчення навчальної дисципліни сприятиме формуванню елементів інтегральної, загальних та фахових компетентностей.
Загальні компетентності:
ЗК4. Здатність працювати в міжнародному контексті.
Спеціальні (фахові) компетентності:
CKl. Здатність керувати колективом, забезпечувати розвиток персоналу, толерантно сприймати соціальні, етнічні та культурні відмінності.
В результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен
знати:
– критерії оцінки ефективності агропідприємства;
– методи наукового дослідження і обґрунтованого підходу до вирішення складних питань створення і ведення господарства в умовах ринку, на засадах приватної власності на землю і майно
– принципи ведення господарської діяльності з метою підвищення ефективності та прибутковості створеного бізнесу;
– основи аграрного підприємництва – сучасні теорії і практики агропідприємництва;
– особливості розвитку окремих сфер агробізнесу (сільського господарства, переробної промисловості, агросервісу, агрокомерції).
вміти:
– застосовувати методичні підходи до раціоналізації та проектування підприємницьких структур
– на селі;
– використовувати практичні навички щодо обґрунтовування проектних рішень щодо підвищення ефективності роботи підприємств;
– застосовувати дослідницькі і організаторські здібності у процесі розроблення організаційних проектів
– написання бізнес-планів;
– інтегрувати концепції, методології, підходи і види підприємництва в аграрній сфері;
– аналізувати статистичні та картографічні матеріали, літературні джерела з метою виявлення сучасних тенденцій розвитку агробізнесу в Україні та регіонах світу
Вивчення навчальної дисципліни забезпечує досягнення наступних програмних результатів навчання:
ПРН 3. Знати правові й етичні норми для оцінки професійної діяльності, розробки та реалізації економічно-значущих виробничих і дослідницьких проектів.
ПРН 8. Демонструвати здатність до організації колективної діяльності, реалізації комплексних наукових і виробничих проектів з врахуванням наявних ресурсів та часових обмежень.
ПРН 9. Уміти спілкуватися іноземною мовою в науковій, виробничій та соціально-суспільній сферах діяльності.
ПРН 10. Вміти надавати професійні знання, власні обґрунтування та висновки до фахівців і широкого загалу.
ПРН 11. Знати принципи управління персоналом та ресурсами, основні підходи до прийняття рішень.
ПРН 12. Демонструвати обізнаність щодо новітніх принципів і методів науково-дослідницької та виробничої діяльності в агрономії.
ПРН 15. Володіти основами бізнесового проектування і маркетингового оцінювання виконання і впровадження інноваційних розробок.
ПРН 16. Вибирати оптимальну стратегію ведення наукових досліджень та господарювання в агрономії залежно від комплексу умов.
- Teacher: Мар'яна Мирославівна Гуменюк