
Мета навчальної дисципліни: ознайомлення студентів з основними етапами розвитку вітчизняної та зарубіжної дитячої психології, що дозволяє відстежити еволюцію психологічних поглядів видатних науковців і провідних психологічних шкіл світу, виявити закономірний і системний характер поступального розвитку дитячої психології в межах інших наук
Результати навчання
знати: – предмет, завдання, теоретичні й методологічні засади історії дитячої психології, ключові положення основних психологічних теорій; – закономірності розвитку психологічних знань, передумови виникнення психологічних ідей, причин, закономірностей і механізмів одержання нового знання про психічну реальність; – досягнення провідних учених, ідеї засновників основних психологічних напрямків і шкіл; – основні віхи розвитку дитячої психології в Україні та світі, сучасний стан психологічних досліджень та їх місце у світовій психології.
вміти:
– здійснювати історичну реконструкцію генезису наукових ідей та теорій; – виявляти зв’язки у розробці психологічних проблем, здійснювати співставлення теорій та концепцій; – аналізувати, пояснювати, аргументувати, співставляти поняття та теорії вікової (дтитячої) психології в історичному контексті
володіти:
– основами історико-порівняльного дослідження; – методами біографічного, тематичного, категорійно-понятійного і логіко-структурного аналізу життєвого шляху вчених і їх наукової спадщини; основними поняттями дитячої психології і психології розвитку в контексті їх історичного розвитку і сучасного стану