В умовах реформування освіти України набуває актуальності проблема підготовки фахівців, які здатні впроваджувати в освітній процес новітні технології та методи навчання й виховання, враховувати сучасні запити суспільства. Відтак, в контексті удосконалення навчально-виховного процесу озброєння майбутніх практичних психологів знаннями з педагогічної психології  набуває особливої актуальності.

Сучасна педагогічна психологія являє собою самостійну галузь наукового пізнання, яка базується на знаннях загальної, соціальної, вікової психології, психології особистості та педагогічних дисциплін. Власна більше як 250-річна історія її становлення розкриває сутність і специфіку предмета цієї науки, особливості її розвитку на вітчизняному ґрунті. Загалом педагогічна психологія досліджує психологічні питання управління процесом соціалізації індивіда, формування соціально важливих якостей та пізнавальних процесів особистості, обирає критерії розумового та особистісного розвитку дитини, виявляє умови, які забезпечують оптимальний розвиваючий ефект навчально-виховних технологій на різних стадіях розвитку особистості.