Анотація курсу

Дисципліна висвітлює ключові концептуальні особливості формування сучасної світової філософської думки. Надається комплекс знань щодо періодизації та типології її розвитку, зв’язку індивідуальності та долі основних представників сучасної світової філософії із генезисом їхніх ідейно-світоглядних позицій. Розкриваються засади онтологічних, гносеологічних, аксіологічних, праксеологічних учень сучасних світових філософів, висвітлюються місце цих учень у культурі, їхній людинознавчий і людинотворчий потенціал. Окреслюється евристичний методологічний потенціал надбань сучасної світової філософії щодо осмислення актуальних світоглядно-ціннісних проблем.

Мета навчальної дисципліни:

Комплексно, системно надати студентам знання та аналітичний інструментарій щодо тенденцій розвитку сучасної світової філософії, палітри ідей, концепцій, методологічних настанов, сформованих у її надрах, а також концептуально й методологічно зорієнтувати їх щодо навичок застосування відповідних знань у майбутній фаховій діяльності.


У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен: 

знати джерела генези, ключові тенденції розвитку, зміст провідних учень та концепцій сучасної світової філософії та індивідуальні творчі здобутки видатних філософів ХХ – початку ХХІ ст.

розуміти логічні зв’язки особливостей формування сучасної світової філософії з відповідними історичними та соціокультурними умовами; кореляцію онтологічних, гносеологічних, аксіологічних та праксеологічних аспектів сучасних філософських течій та ідей, їхню ідейну дієвість в межах культури та соціального буття; рецепції надбань сучасної світової філософії в українських філософських студіях та розвиткові української філософської культури сьогодення.

вміти застосовувати теоретико-методологічний досвід сучасної світової філософії для рефлексії над світоглядними ідеями і їхньою актуальною дієвістю, соціальною та ціннісною проблематикою, тенденціями цивілізаційного духовно-культурного розвитку; використовувати здобуті комплексні знання у професійній діяльності за фахом.