Курс - 5
Семестр - 10
Всього годин - 120 К-сть кредитів - 4 практичних - 15; семінарських - 15; Самостійна робота - 90
На сьогодні в Україні поняття якості земель законодавчо не встановлено. У Державних стандартах України закріплено такі поняття як «якість ґрунтів» та «якість земельної ділянки». Відповідно до ДСТУ ISO 11074-1-2004, якість ґрунтів розглядається як сукупність усіх існуючих позитивних і негативних властивостей, пов’язаних із використанням ґрунтів і їхніми функціями. Вивчаючи цей предмет, студент матиме змогу долучитись до створення наукового підґрунтя щодо оцінки якості ґрунтового покриву та вивчить перспективи застосування відомих критеріїв й алгоритмів для проведення агрономічної, санітарної та комплексної оцінки якості ґрунтів.
У результаті вивчення курсу студент знатиме:
- теоретичні основи якісної оцінки ґрунтів;
- алгоритми проведення агрономічної оцінки ґрунтів;
- доцільність та параметри санітарної оцінки ґрунтів;
- які параметри потрібно опрацювати для проведення комплексної оцінки якості ґрунтового покриву;
- методологію оцінки якості ґрунтів в провідних країнах світу;
- стандарти ДСТУ та ISO «Якість ґрунтів».
Студент вмітиме:
- застосовувати набуті знання для проведення агрономічної, санітарної та комплексної оцінки якості ґрунтів;
- проводити паспортизацію земель;
- підбирати та критично осмислювати відібрані критерії для максимально ефективної оцінки якості ґрунтового покриву;
- розробляти систему оціночних критеріїв для ґрунтового фонду окремого господарства чи будь яких адміністративних територій.
Програмні компетентності:
ЗК3. Здатність виявляти, ставити та вирішувати проблеми.
ЗК4. Здатність працювати в міжнародному контексті.
СК4. Здатність оцінювати придатність земель для вирощування сільськогосподарських культур з урахуванням вимог щодо забезпечення кількості та якості продукції.
Програмні результати навчання:
ПРН 18. Давати оцінку доцільності та можливості застосування нових технологій і технологічних заходів з урахуванням екологічної безпеки.
ПРН 20. Застосовувати математичні методи аналізу результатів досліджень.