Розвиток незалежної України, реформи, що відбуваються в ній, становлення суспільства вимагають формування освічених, всебічно розвинених, ідейно переконаних, відданих своїй Батьківщині громадян.

З цією метою необхідно і надалі вдосконалювати систему освіти, підвищувати ефективність навчально-виховної роботи в школі, поліпшувати фахову підготовку студентської молоді в вузах.

Багато наук служить цій справі. Серед них важлива роль належить психологічній науці, зокрема віковій психології. Вивчаючи вікову психологію, студенти навчаються розуміти процес розвитку психіки дитини, основні закономірності психічного розвитку в онтогенезі, важливі особливості психології дитини на різних вікових етапах, своєрідність діяльності, поведінки та психічного розвитку школярів у різних навчальних ситуаціях, можливості врахування вікових та індивідуальних особливостей дітей різного віку в процесі навчально-виховної роботи з ними, вчаться визначати шляхи психолого-педагогічного впливу на них.