1.     Мета та завдання навчальної дисципліни

Мета: Пояснити трактування понять “інтродукція”, “адаптація”, “натуралізація” рослин. Розглянути методи, основні етапи та значення інтродукційного процесу. Показати шлях становлення інтродукції як науки. Ознайомитися з головними питаннями теорії інтродукції рослин. Розглянути основи озеленення населених пунктів та принципи створення і формування екологічно ефективних біогеоценозів. Ознайомитися з перспективними садово-парковими культурами для інтродукції в Україні.

Завдання:

-         трактування понять “інтродукція”, “адаптація”, “натуралізація”;

періоди інтродукції;

-         охарактеризувати основні зони інтродукції та культурних флор Землі,

     стадії, етапи та методи інтродукції та акліматизації;

-         проаналізувати головні питання теорії інтродукції рослин;

-         проаналізувати принципи створення і формування екологічно ефективних та антропотолерантних біогеоценозів, інтродукційне районування України;

-         розглянути перспективні садово-паркові культури для інтродукції в Україні;

-         ознайомитися з методами оцінки та прогнозування результатів інтродукції рослин.

У результаті вивчення навчальної дисципліни студенти повинні

знати:

-         трактування понять “інтродукція”, “адаптація”, “натуралізація”;

-         періоди інтродукції;

-         характеристику основних зон інтродукції та культурних флор Землі;

-         стадії, етапи та методи інтродукції та акліматизації;

-         головні питання теорії інтродукції рослин;

-         принципи створення і формування екологічно ефективних та антропотолерантних біогеоценозів;

-         інтродукційне районування України;

-         перспективні садово-паркові культури для інтродукції в Україні;

-         методи оцінки та прогнозування результатів інтродукції рослин.

 

На основі вивчення теоретичних положень та навичок, здобутих під час     

лекцій студенти повинні вміти:

-         визначати методи добору вихідного матеріалу для інтродукції рослин;

-         застосовувати методики проведення вегетаційних та польових дослідів при інтродукції рослин;

-         оцінювати та прогнозувати результати інтродукції рослин;

-         використовувати основні компоненти системи зелених насаджень в практиці зеленого будівництва;

-         визначати і розробляти стійкий асортимент рослин для створення ефективних і антропотолерантних біогеоценозів;

-         користуватися принципами створення і формування екологічно ефективних біогеоценозів, котрі складають біогеоценотичний покрив сучасного урболандшафту.