
1. Мета та завдання навчальної дисципліни
Мета: Пояснити трактування понять “інтродукція”, “адаптація”, “натуралізація” рослин. Розглянути методи, основні етапи та значення інтродукційного процесу. Показати шлях становлення інтродукції як науки. Ознайомитися з головними питаннями теорії інтродукції рослин. Розглянути основи озеленення населених пунктів та принципи створення і формування екологічно ефективних біогеоценозів. Ознайомитися з перспективними садово-парковими культурами для інтродукції в Україні.
Завдання:
- трактування понять “інтродукція”, “адаптація”, “натуралізація”;
періоди інтродукції;
- охарактеризувати основні зони інтродукції та культурних флор Землі,
стадії, етапи та методи інтродукції та акліматизації;
- проаналізувати головні питання теорії інтродукції рослин;
- проаналізувати принципи створення і формування екологічно ефективних та антропотолерантних біогеоценозів, інтродукційне районування України;
- розглянути перспективні садово-паркові культури для інтродукції в Україні;
- ознайомитися з методами оцінки та прогнозування результатів інтродукції рослин.
У результаті вивчення навчальної дисципліни студенти повинні
знати:
- трактування понять “інтродукція”, “адаптація”, “натуралізація”;
- періоди інтродукції;
- характеристику основних зон інтродукції та культурних флор Землі;
- стадії, етапи та методи інтродукції та акліматизації;
- головні питання теорії інтродукції рослин;
- принципи створення і формування екологічно ефективних та антропотолерантних біогеоценозів;
- інтродукційне районування України;
- перспективні садово-паркові культури для інтродукції в Україні;
- методи оцінки та прогнозування результатів інтродукції рослин.
На основі вивчення теоретичних положень та навичок, здобутих під час
лекцій студенти повинні вміти:
- визначати методи добору вихідного матеріалу для інтродукції рослин;
- застосовувати методики проведення вегетаційних та польових дослідів при інтродукції рослин;
- оцінювати та прогнозувати результати інтродукції рослин;
- використовувати основні компоненти системи зелених насаджень в практиці зеленого будівництва;
- визначати і розробляти стійкий асортимент рослин для створення ефективних і антропотолерантних біогеоценозів;
- користуватися принципами створення і формування екологічно ефективних біогеоценозів, котрі складають біогеоценотичний покрив сучасного урболандшафту.