Мета навчальної дисципліни: Метою викладання дисципліни «Корпоративна культура та лідерство» є оволодіння студентами сучасними уявленнями про корпоративну культуру, методи її діагностики та корекції, використання корпоративної культури для зміцнення іміджу організації, підвищення її цілісності. Метою викладання дисципліни є підвищення компетентності студентів у науці і мистецтві управління персоналом соціокультурних установ і командами при виконанні проектів, у тому числі інноваційних.
«Корпоративна культура та лідерствотрадиції, тобто фактори культури.
рішення.
задач, які складають структурно-логічну схему курсу:
теорії керування персоналом і як б) прикладну культурологію;
підходи, концепції, наукові теорії;
організацій та підрозділів;
культури у конкретній установі;
узагальнення;
сили, що позитивно впливає на підвищення ефективності виробництва.
надати базові знання про сутність, сучасні концепції та типології корпоративної культури;
ознайомити з методами діагностики та корекції корпоративної культури та сформувати навички її дослідження і формування;
уяснити значення корпоративної культури для формування позитивного іміджу установи соціокультурної сфери та налагодження зв'язків з громадськістю;
сформувати у студентів первинні практичні навички управління проектними групами, командами та колективами. Знання теорії і методів управління командами необхідні для успішного продукування та реалізації інноваційних проектів у соціокультурній сфері.
1.3. У результаті вивчення дисципліни студенти повинні отримати
з н а н н я:
базових понять (соціальна ідеологія, корпоративна культура, субкультури, запобігання кризам та конфліктам, команда, лідерство, тімбілдинг) та основних підходів до їх аналізу у соціокультурній сфері;
основних завдань корпоративної культури та її значення для структур соціокультурної сфери;
чинників, що впливають на особливості корпоративної культури, напрямів і форм роботи з формування корпоративної культури;
типів і стратегій командної взаємодії, а також змісту та психологічних основ формування лідерства в команді;
професійно важливих якостей і компетенцій керівника, необхідних для його роботи в команді;
життєвих циклів команди, кризи становлення і розвитку команди в організації;
інструментів формування командного духу і структури команди, етапів розвитку команди та основ групової динаміки;
прикладних аспектів формування та прояву корпоративної культури та тімбілдингу у соціокультурній сфері (зокрема, в освіті, в культурі та індустрії дозвілля, у шоу-бізнесі, у соціальній сфері, в діяльності громадських організацій тощо).
в м і н н я:
застосовувати одержані знання для проведення наукового аналізу стану й напрямів розвитку громадської думки щодо культурної політики та роботи відповідних служб;
проводити аналітичну і дослідницьку роботу з оцінки стану корпоративної культури;
формувати корпоративну культуру за допомогою вивчених технологій;
транслювати цінності всередині організації;
використовувати корпоративну культуру для зміцнення іміджу організації;
використовувати прийоми зміни корпоративної культури для оптимізації зв'язків організації з громадськістю;
планувати оцінку ефективності діяльності команди, розраховувати економічну і соціальну ефективність команди;
формувати команду для вирішення поставлених цілей, управляти конфліктами і стресами в команді;
реалізувати заходи, пов’язані із організацією інформаційного обміну та досягнення порозуміння між окремими групами в колективі та визначати етап розвитку команди;
визначати ступінь вираженості компетенцій керівника, виявляти стратегії його мислення;
аналізувати, оцінювати та розвивати власні здібності працювати в команді, керувати людьми та підкорятися;
володіти раціональними та ефективними технологіями тімбілдингу в соціокультурній сфері, які доповнять спеціальні знання і розширять сферу майбутньої професійної діяльності.
створити команду, яка може діяти в складних, неоднозначних, стресових, конфліктних ситуаціях, де кожен учасник розуміє і приймає мету командної роботи, рахується з думкою колег, знаходить ефективне рішення в кожній ситуації.
- Викладач: Камбур Андрій Васильович